Misslyckad matlådelagning och lyckad första träning!

Min första matlåda skulle ha blivit succen som inledde årets utmaning men även matlådebloggandet. Jag hade till och med tagit foton före och efter samt lite under tillagningen. Men nej, den blev hemsk. Verkligen inte alls god. I receptet stod det 5 dl vispad grädde och det var alldeles för mycket, hela rätten smakade bara grädde. Sen hade jag nog i för lite chilisås också. Men skam den som ger sig! Jag ska ge det ett nytt försök snart igen, med mindre grädde och mera bacon (man kan aldrig få för mycket död gris i kosten). Hur som helst så blev det två matlådor när jag och Christopher ätit klart. Jag kommer att trycka i mig dem någon dag, det är jag säker på, men jag lär knappast njuta av det.

Årets första träning gick dock strålande bra! Jag har tvingat ut Zara i löpspåret många gånger och bedriver en kampanj för att få med henne till gymmet för lite friviktsträning också, men jag har inte provat ”hennes” träning någon gång. Zara gillar att simma och säger att det är väldigt bra träning, jag har hela tiden menat att det kan knappast räknas som träning eftersom det dels är väldigt roligt men också för att man inte blir särskilt svettig av det. Så kaxigt sa jag att jag skulle fixa en kilometer på 30 minuter! Jag gick ut hårt i början och låg efter fyra längder (200 meter) ca 30 meter före henne, gissa hur kaxig jag var! Efter det gick det dock utför. Jag började göra mindre och mindre armtag, benen sparkade inte alls som de skulle och jag krockade nästan med en tant när jag körde lite ryggsim. Men jag klarade till sist kilometern jag satt som mål och tiden på 35 minuter får väl anses som godkänt?

Jag passade också på att lägga till simning i mitt hundramilsmål, det känns som att jag kommer gå och simma igen liksom.

 

Detta inlägg publicerades i Hundra matlådor!, Hundra mil!, Hundra träningar!, Nyårslöfte. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar