Vem jag hänger med och vem jag läser

Jag har rätt många kompisar, och som de flesta andra så har man olika kompisar till olika saker. Jag har tillexempel min bästa kompis, och dessutom min flickvän (jag vet, jag hade sjukt tur där, tänk om min flickvän och min värsta fiende var samma person… Nej, jag vet, det funkar inte så, men skämtet var sjukt kul när jag hörde mig själv tänka det så skratta bara och gå vidare, okej?) Zara. Zara har också en blogg, där kan man läsa om hennes längtan, drömmar och upplevelser rörande forna sovjetstater. Och eftersom att jag själv gillar Sovjetstatern så passar vi rätt bra ihop. Förresten skriver Zara om åsnesnoppar också. Så in och läs om åsnesnoppen!

Men i alla fall, underbar flickvän åsido, så har jag rätt många andra bra polare. Och grejen med de flesta av mina kompisar är att vi kanske inte träffas eller snackar så ofta, oftast är det väldigt sällan, men varje gång vi går ut och tar en öl eller käkar nåt så är det som om det var igår. Jävligt klyshigt men så är det. Det kanske beror på att det inte händer så mycket i våra liv. Vi har inget behov av att prata om vad som hänt sen senast för det händer inte så mycket mellan gångerna vi ses. Eller så beror det på att alla facebookuppdaterar om allt hela tiden, så egentligen skulle vi kunna träffas, köpa varsin öl och logga in på varandras facebooksidor och scrolla neråt medan vi tömmer glasen. Givetvis skulle vi avsluta kvällen med att tagga varandra och uppdatera våra andra vänner om var vi är någonstans.

Jag tänkte i alla fall promota mina kompisar som har bäst internetnärvaro, för eftersom att jag tycker att de är så grymma, så lär säkert ni också tycka att de är det. Och gör ni inte det behöver ni väl inte berätta det för dem? Men maila gärna mig om vilken av dem som är sämst i alla fall, för jag vill veta. Och de kompisar som har en kass internetnärvaro kan jag ju knappast promota så här på world wide web

…och om ni inte förstod det så promotade jag alltså min flickvän Zara här, den grymma flickvännen Zara. Som bloggar om åsnesnoppar. Glöm inte det. Åsnesnoppar.

Detta inlägg publicerades i Rekommendationer, So hate me. och märktes , . Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Vem jag hänger med och vem jag läser

  1. harintetid skriver:

    Skäms lite å din sida när jag till höger skådar en fördömd twitter! Google+ är mycket coolare.

  2. Andreas skriver:

    Men kan man knyta g+ till wordpress? I så fall byter jag omgående, bara för att du ska bli nöjd med mig och tycka att jag är bra och så…

  3. harintetid skriver:

    Ingen aning om jag ska vara ärlig. Men det ska säkert gå. Googla, för fan!

  4. Andreas skriver:

    Om du tar reda på det fixar jag det. I annat fall får du stå ut med twitter! Twitter har dessutom en sjukt skön bild när de har problem.

  5. harintetid skriver:

    Twitter är för mediafolk, tonårskids till vänster och fulla södermalmsbor. Du passar inte in.

Lämna en kommentar